I en undersökning genomförd av MIT sa 87% av alla beslutsfattare att de känner sig hotade av digital disruption. I takt med denna utveckling växer dock även möjligheten till att göra lönsamma digitala affärer. Med rätt strategi och rätt metoder väger möjligheterna upp utmaningarna. Nu är tiden att utveckla en stark och lönsam digital affär.
Dina nutida och framtida kunder lever uppkopplade liv. För att nå ut till dem räcker det inte längre med att leverera kraftfull mjukvara eller digitalisera processer. För att bli framtidens vinnare behöver du skapa engagerande och konkurrenskraftiga digitala upplevelser. Sådana upplevelser kräver inte bara stor teknisk kunskap, utan även affärskännedom och moderna designmetoder.
digit·ala [-a`la] / af·färer [afä´rer]
Vad är egentligen skillnaden mellan vanliga affärer och digitala affärer? Svaret ligger i första hand i möjligheterna. Du kan få intäkter från alla former av sunda affärer – men möjligheterna till riktigt lönsamma affärer finns numera i digitala produkter och tjänster. Dessa produkter eller tjänster kan resultera i nya fristående intäktströmmar och samtidigt fungera som komplement till din existerande affär.
I framtiden kommer allt fler affärer att vara digitala affärer. Men vi befinner oss fortfarande i startgroparna av utvecklingen. Du som väljer att satsa på digitala affärer idag kommer därför att bli en av framtidens vinnare.
Boka ett pass i konceptstudion01
Mer innovativa erbjudanden till en större marknad.
02
Kortare time-to-market till lägre pris.
03
Faktabaserad utveckling som leder till ökad kundnärhet.
För att skapa en lönsam digital affär behövs alltid tre magiska ingredienser: affär, design och teknik. En del av denna expertis finns säkert i din verksamhet, en del behöver du kanske komplettera med. Oavsett dina behov ser vi till att du får ett team som är tränat, sammansvetsat och redo att sätta igång att utveckla din digitala affär från start till mål.
Teamet jobbar alltid i nära samarbete med dig och andra nyckelpersoner i din verksamhet, från ledningsgrupp till sakkunniga medarbetare, samtidigt som er kärnverksamhet rullar på som vanligt.
Vi vet att du som vänder dig till oss inte bara är intresserad av att sänka dina kostnader. Du är snarare intresserad av att öka er lönsamhet så att ni kan fortsätta fokusera på det ni gör bäst. Därför jobbar ditt team med fullt fokus på att skapa värde för dig och dina kunder.
Därför söker vi också dig som är ute efter något mer än en leverantör eller ett vanligt IT-tjänsteföretag. När du samarbetar med oss får du en partner – någon som är genuint engagerad i din affär.
Din verksamhet behöver digital innovationskraft. Du har visionen. Tillsammans tar vi fram rätt strategi för att nå den.
Ny teknik och nya metoder dyker upp i tid och otid. Vi testar och utvärderar ständigt för att du ska få tillgång till de bästa resurserna i skarpa projekt.
Dagens kunder har höga förväntningar. Oavsett om du behöver en app eller en hel plattform så ser vi till att den är smart, modern, lönsam och anpassad för just ditt ekosystem.
Din produkt måste vara grundad i dina användares behov och problem. Genom att jobba nära dina kunder skapar vi positiva upplevelser som skiljer sig från mängden.
Genom att arbeta agilt med moderna utvecklingprocesser säkerställer vi att du levererar rätt värde till dina kunder med en snabb time-to-market.
Idag är smart affärsdata och tillgång till skärpta utvecklare och analytiker av den en självklarhet. Det var inte lika självklart för cirka 15 år sedan när Bisnode-koncernen låg i startgroparna. De förstod tidigt vikten av data och hade tillgång till duktiga analytiker. Vad de saknade var en smidig plattform och innovationskraft. Till sin hjälp fick de oss – ett litet Göteborgsbolag vid namn Invativa.
Läs mer på vår bloggFör drygt 10 år sedan hade Anders Johansson hade en vision. Han ville utmana en mycket konservativ bransch, genom att tillhandahålla information om alla personer och företag i Sverige - helt gratis - digitalt. Bara några veckor efter sjösättningen hade ratsit.se haft 14 miljoner besök. Idag har ratsit.se över 5,5 miljoner unika besökare per år och det görs nu ca 150 miljoner sökningar på person och företag.
Läs mer på vår blogg